Over ons

Wachttijd Casemanagement

Binnen onze regio zijn er bij de aangesloten organisaties drie mensen op de wachtlijsten.

Per 1 december 2018 moeten zorgaanbieders, die Casemanagement dementie leveren, registreren hoelang bij hen de wachttijd daarvoor is. Hierdoor krijgen zorgverzekeraars en de Nederlandse Zorgautoriteit meer inzicht in de wachttijden in bepaalde regio’s. Vanaf eind 2021 is het Netwerk Dementie Drenthe verplicht gegevens over wachttijden aan te leveren namens alle zorgorganisatie die actief zijn in deze regio.

Tevens moet het netwerk de wachttijden publiceren op de eigen website. 

Bekijk de wachtlijstgegevens Casemanagement NZa

Aan het eind van ieder kwartaal vermelden wij de actuele wachtlijstgegevens voor het Casemanagement dementie op deze website. Deze gegevens registreren wij ook ieder kwartaal bij de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Korte toelichting bij de NZa begrippen:

Wachtend:        Het aantal cliënten dat op een casemanager wacht op de laatste dag van de maand.

6 weken >:         Het aantal cliënten dat langer dan 6 weken op een casemanager wacht op de laatste dag van de maand.

Wachttijd:         Het aantal weken dat een cliënt op een casemanager gewacht heeft. Dit is de periode tussen verwijzing en instroom in de caseload van een casemanager.

Actuele wachtlijstgegevens

Peildatum: 1 juli 2024

De gemiddelde wachttijd in het netwerk is: 0

Het aantal clienten dat op de wachtlijst staat in het netwerk: 3

Het aantal clienten dat zes weken of langer op de wachtlijst staat: 3

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met ons, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 6 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder zorg krijgt. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de Treeknormen).